Saptamana 9 - STARTER CU ANGHINARE, SPANAC SI BACON

New year, back in business, cu o noua intrare in lista - anghinarea!
In amintirea minunatei pizza ai carciofi descoperita in Napoli, am cumparat intr-o zi un borcan de anghinare marinata in ideea a gati ceva interesant la un moment dat.

Vineri spre seara, stomac gol, timp putin, solutia - ceva rapid si cu putine ingrediente gasite in frigider: spanac congelat, o bucata de bacon, smantana si...un borcan de anghinare.
Rezultatul - ceva super gustos si...aratos!


Am decongelat bucatile de spanac congelat direct intr-o tigaie pe foc, cu putina sare. Mi s-a parut suficient sa folosesc doar jumatate din continutul pungii, deci aprox 200gr. In cazul in care folositi spanac verde, gatiti-l in putin unt 5 minute.
Separat am rumenit feliile de bacon taiate subtire, sa fi fost vreo 150gr. Daca aveti un bacon cu mai multa grasime nu este nevoie sa folositi unt sau ulei, altfel puteti adauga 2-3 picaturi. Le-am lasat la scurs pe un servetel de hartie.
In grasimea lasata de bacon in tigaie, caliti o ceapa mica taiata marunt si 3 catei de usturoi. Cand prind culoare, adaugati continutul unui borcan de anghinare (200gr) scursa si spanacul, pe care le-am legat cu 3 linguri mari de smantana si presarat cateva boabe de piper negru zdrobit. Gatiti pe foc mediu timp de 5 minute; la sfarsit adaugati feliile de bacon.

Au iesit 4 portii, servite cu paine crocanta, smantana cu boia iute.


Si pentru vizitatorii mei nevorbitori de limba romana, de acum voi avea si o mica prezentare in engleza.

ARTICHOKE, SPINACH AND BACON STARTER
| 4 servings

200g frozen spinach
150g bacon sliced
1 jar/200g marinated artichoke
1 small onion
3 garlic cloves
3 spoons sour cream

Cook the slices of bacon until crisp and set aside on a paper towel.
In a large skillet cook the onion and garlic, then stir in the unfrozed spinach and artichoke. Add sour cream and pepper and cook on medium heat for about 5 minutes. At the end stir in the bacon.
You can serve it with crispy bread with sour cream and paprika powder.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu