Saptamana 11 - CREVETI AROMATI

Fac ce fac si tot la creveti ajung... totusi preparatul asta ar fi chiar si pe placul celor care nu agreaza crevetii in mod normal, pentru ca au un gust formidabil dat de sosul in care sunt pregatiti.
Incercasem acum cateva luni ceva asemanator dupa Jamie Oliver, creveti la cuptor cu usturoi si cimbru, dar de data asta m-am gandit sa improvizez si sa creez un sos dulce-picant. Prepararea este si mai rapida - pentru ca am ales sa ii fac in tigaie- intr-un sfert de ora aveti totul gata, asa ca fiti atenti!


Am folosit creveti congelati pe care i-am scurs bine si uscat pe servetele de hartie. Am aflat ca sunt mult mai de incredere crevetii congelati decat cei aparent proaspeti, deoarece crevetii tind sa se altereze foarte repede, iar o data prinsi sunt dusi imedat la congelat.
Intr-o tigaie mare am pus la topit o lingura de unt si ulei de masline si lasat la calit vreo 5 catei de usturoi zdrobiti cu 2 foi de dafin si o lingurita de cimbru. Intre timp am facut un amestec din sos de soia cu praf de chili si sare in care am inmuiat crevetii. Gata crevetii, ii aruncati in tigaie peste usturoiul calit si ii lasati 5-10 minute sa se gatesca. Mie imi place sa adaug lamaia in timpul gatitului si nu la sfarsit direct pe farfurie. Lamaia se rumeneste frumos si primeste in plus din aromele sosului.



Pot fi serviti si simplu cu paine prajita sau pregatiti o garnitura - initial as fi vrut sa fierb niste taietei, dar am ales pana la urma o garnitura de orez brun si quinoa.


SWEET SPICY AROMATED SHRIMPS
Thow the frozen shrimp and dry well with paper towels.
In a large skillet melt a tablespoon of butter and olive oil - add to cook 5 smashed garlic cloves, thyme and 2 bay leaves. Meanwhile with a mix of soya sauce, chilli powder and salt, coat well the shrimps, then add in the skillet over the garlic - cook and stir for 5-10 minutes. You can add lemon rings as you cook or directly on the plate - i prefer to have it cooked as it gets the aroma of the sauce.
It can be served simple or make an easy dish of rice and quinoa.

ingredients | shrimps | butter | olive oil | garlic | thyme | bay leaves | soya sauce | chilli powder | salt | lemon |


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu