Saptamana 7 - PESTE AFUMAT IN SOS DE LAPTE CU SPANAC SI OU

Popeye Popeye eat this!

Cum spuneam si saptamana trecuta, acesta era preparatul pregatit pentru numarul 6, dar vi-l prezint acum, cu toate ca verdele spanacului nu se mai potriveste cu zapada si frigul de afara. Promit insa pentru saptamana viitoare un Christmas special!
Nu stiu care mai este situatia in piete acum, insa cu siguranta babutele de pe trotuarul din Piata Iancului cu spanac, patrunjel si ceapa verde au disparut!

Mi-am dorit foarte mult sa incerc combinatia asta pentru ca are tot ce imi place - peste afumat, spanac, ou moale...si in plus mi-a dat ocazia de a testa oul gatit in apa fiarta.
Este un preparat foarte usor, rapid si deloc dificil de gatit!

Va prezint cele mai simpatice ingrediente:

  • 2 bucati de peste afumat (eu am folosit macrou)
  • 300 ml lapte
  • 75 ml smantana dulce
  • 2 linguri unt
  • spanac proaspat
  • 4 oua ( 1 ou pentru fiecare portie)
  • sare si piper negru




Pentru fragezime si un gust mai intens am ales sa incalzesc si sa inmoi pestele in lapte. Am desfacut mai intai pestele in jumatati si am indepartat coloana vertebrala si oasele mari. L-am asezat intr-o tigaie si am adaugat laptele peste, lasandu-l pe foc 5 minute. Scoateti pestele usor pe o farfurie si lasati laptele sa fiarba pana ce se va reduce la jumatate, cu putina sare si piper; la final, amestecati si smantana.
Gata si sosul, umeaza spanacul, pe care trebuie doar sa il caliti in unt pentru cateva minute. Nu trebuie tocat, eu am ales frunzele mai mici, iar pe cele mai mari le-am rupt cu mana.

Asezati pe o farfurie bucata de peste si spanacul, stropiti cu sosul de lapte si treceti la partea cea mai complicata - oul fiert in apa fara coaja! Desi mai la neindemana ca un ou fiert normal sau prajit, varianta asta de preparare a oului mi se pare cea mai gustoasa, sanatoasa si estetica, o data ce capeti indemanare.
Trebuie insa folosite cele mai proaspete oua, altfel albusul se va risipi in apa si nu se va prinde de galbenus. Mai departe va voi spune principiile de baza, restul tine de indemanare, ramane ca fiecare sa testeze si sa vada ce trebuie imbunatatit pentru a iesi perfect. Puneti apa la fiert intr-o oala (cam 4 degete) cu cateva picaturi de otet. Oul se sparge intr-un bol si il varsati usor in apa inainte de a incepe sa fiarba, in momentul in care s-au format bulele. Oul se gateste 3 minute, cat sa ramana moale, timp in care cu o lingura incercati sa indreptati albusul catre galbenus pentru a-l acoperi. Nici mie nu mi-a iesit minunat, dar voi mai incerca!

Scoateti oul cu grija si asezati-l peste spanac. Cand se va sparge oul, galbenusul se va prelinge peste spanac, devenind el insusi un sos.....cam asa:

Bon appétit!

[merge de minune cu paine prajita]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu